ESHExperience, Strength, and Hope - 経験と力と希望グループ
の仲間の皆さんこんにちは。
素晴らしい一週間でしたね。そして、チャック、この心に響くテーマを取り上げてくれて本当にありがとう。
このテーマは、たいてい私を少し居心地の悪い気持ちにさせます。なぜなら私は、「自分はまだ十分にやれていない」と考えがちだからです。その理由の一つは、おそらく今でも心のどこかで流れている、「自分は十分ではない」「自分は価値ある存在ではない」という昔からの思い込みの声なのかもしれません。
今では私は、自分の果たすべき役割について、以前よりも受け入れられるようになりました。私は長年にわたって、このことを何度も見つめ直してきました。
スポンサーAAプログラムなどを指導してくれる先輩役のメンバー
とも何度も話し合ってきましたし、他の仲間に奉仕(
サービスAAの奉仕活動
)をし、このメッセージを伝えていくうえで、神が私に正しい道を示してくださるように祈ってきました。
私は、宣伝ではなく引きつける魅力によって伝えるという
プログラム12ステッププログラム、回復のため原理、AAの基本プログラム。
を実践しようとしています。私はミーティングに参加し、分かち合いをし、新しく来た人たちに自分の電話番号を渡します。私が
スポンサーAAプログラムなどを指導してくれる先輩役のメンバー
を任されている女性は二人だけで、これまでに何人の
スポンシースポンサー(指導役)から見た弟子、後輩メンバー
と取り組んできたかを誇れるような実績もありません。この20年近く、私の主な
12ステップ12ステッププログラム、回復のため原理、AAの基本プログラム。
活動は、オンライン・インターグループの
12ステップ12ステッププログラム、回復のため原理、AAの基本プログラム。
委員会での
サービスAAの奉仕活動
でした。この
サービスAAの奉仕活動
は、一年中毎日、助けを求める人々にAAの手を差し伸べる機会を与えてくれます。私は、そこで出会う人たちをミーティング会場へと導き、私自身がそうであったように、彼らが生命を与えてくれるAAの
プログラム12ステッププログラム、回復のため原理、AAの基本プログラム。
と出会えるように努めています。
その先のことは神様にお任せしています。
そのうえで、私はさらに奉仕ができるように努力をしています。
平安と愛を
ドロシー
Translator : yu
Hi ESH friends,
It's been a great week.. and thanks so much for the stirring topic, Chuck.
This subject usually makes me a bit uncomfortable.. because I tend to think I'm not doing "enough". Part of it might still be the old tapes that I'm not good enough.
Today, I have more acceptance about my part. I've taken a look at this many times over the years. I've talked it over with my sponsor and I've prayed that God will show me the right path in serving others and carrying this message.
I try to live a program of attraction, rather than promotion. I show up at meetings, I share, I offer my phone number to newcomers. I sponsor only 2 women and don't have an extensive track record of how many sponsees I've worked with. My main 12 Step work for the last nearly 20 years has been with the 12 Step Committee of Online Intergroup. This service is a daily (year round) opportunity to extend the hand of AA to those asking for help. I try to guide them to the rooms, where I found this life-giving program.
I leave the rest to God....
and I strive to do more.
peace & love,
Dorothy